Thursday, February 19, 2009

Dear Abby: Is it normal not to want to travel?

DEAR ABBY: Is it possible -- or normal -- for someone to lack the desire to travel? I am a twenty-three-year-old female college graduate with a good job. I am involved in a serious relationship and still live with my parents because of financial constraints. I like to think my life is pretty normal.

Querida Abby: Será possivel -- ou normal -- para alguem faltar desejo de viajar? Eu sou uma mulher de vinte e tres anos, graduada de universidade, com um bom emprego. Estou envolvida num serio relacionamento e ainda vivo com meus pais devido a problemas financeiros. Eu gosto de pensar que a minha vida é bastante normal.

When my friends graduated from college, they all backpacked through Europe before starting their jobs. I was content to stay home, relax and readjust to life off-campus. Now that my friends are accruing vacation time, they are planning all sorts of trips -- cruises, vacations, road trips to visit old roommates, etc. None of this appeals to me.

Quando meus amigos graduaram da faculdade, eles todos foram de mochila passando por Europa, antes de começar a trabalhar. Eu estava contente de ficar em casa, relaxar e reajustar na vida fora do campus. Agora que os meus amigos estão tendo tempo para ferias, eles estão planejando todos tipos de viagems -- de cruzeiro, turismo, viagem de estrada, para visitar companheiros de quarto, etc. Nada disso me agrada.

I am a nervous traveler and tend to feel uncomfortable when I'm outside my "comfort zone." I'm not afraid to admit that I can be uptight, and I don't "roll with the punches" very well.

Eu sou um viajante nervosa, e tenho uma tendencia a sentirme incomoda quando estiver fora da minha area de conforto. Eu não estou com medo de reconhecer que eu posso ser rígida, e eu não fujo muito bem nas situações.

Last summer my boyfriend and I spent several weekends in a beach town about two hours away. I had a great time, although I was just as happy to go home at the end. I am not depressed or aloof. Give me an afternoon at the local mall or a movie rather than a weekend in Las Vegas. Am I weird? -- HOMEBODY IN MASSACHUSETTS

No último verão meu namorado e eu passamos varias finais de semana numa aldea de praia umas duas horas daqui. Eu tive bons tempos, mesmo se eu estava igual de contente de voltar para casa no final. Eu não estou depressiva ou desligada. Da me uma tarde num shopping ou num filme em vez de um final de semana em Los Vegas. Sou eu esquisita? Caseira em Massachusetts

DEAR HOMEBODY: Weird? No. However, because of your reluctance to step out of your "comfort zone," you are missing an opportunity to learn firsthand that this country -- and the world around you -- is filled with wonderful people who would be worth knowing if you could only broaden your horizons. If this didn't bother you on some level, you would not have written me. A therapist who specializes in anxiety disorders could help you do that. I wish you good luck -- and maybe even "bon voyage."

Querida Caseira: Esquisita? Não. Mas, devido a sua reluctancia de sair da sua "area de conforto", você esta perdendo oportunidades de aprender pessoalmente que este pais -- e o mundo a sua volta -- está cheia de pessoas maravilhosas que valeriam a pena de conhecer se você só poderia ampliar seus horizontes. Se isto não te incomodasse de algum jeito, então você não tivesse escrito para mim. Um terapeuta que especializa em desturbios de ansiedades poderia ajudar a você a fazer isso.